Podcast: Play in new window | Download (Duration: 34:39 — 39.7MB) | Embed
Subscribe: Apple Podcasts | Spotify | Android | RSS
Je zit bij een mooi bedrijf, je hebt een boven modaal salaris, je hebt een leasewagen, je omgeving vertelt je dat je succesvol bent. Het plaatje klopt. Je lijkt ook succesvol… alleen voel je dat zelf niet zo. Ondertussen knaagt er iets. Je voelt je niet happy. En je zit niet lekker in je vel.
Opeens krijg je van je omgeving te horen dat je minder vrolijk lijkt. Je bent niet meer zo blij. “Ach, gewoon even een dipje” vertel je tegen jezelf.
Dit kan jaren doorgaan….totdat er iets gebeurt in je leven waardoor je wordt gedwongen om na te denken. In het geval van Paul was het een hernia. Drie maanden lang lag hij op bed.
Hij deed wat hij moest doen op zijn werk. Hij was er zelfs heel goed in. Uiteraard met geluksmomenten… Alleen ontbrak er iets cruciaals. Het gevoel dat hij bijdroeg aan iets wat groter was dan hijzelf. Een doel waar hij achter kon staan.
Hij besefte dat het tijd was voor iets anders. Gelukkig hielp zijn werkgever hem mee met zijn volgende stap.
De energie die hij miste kreeg hij wel wanneer hij trainingen gaf. Zo begon hij bij Feedback, een franchise-organisatie waar hij in vier jaar tijd alle kneepjes van het verandermanagementvak leerde.
Maar Paul wilde meer. Hij wilde dat de bedrijven waar hij kwam blijvend zouden veranderen. Samen met Ronald Warmerdam startte hij Impact on the Job met als missie:
“In 2025 is 80% van werkend Nederland bevlogen en trots.”
Met hun programma’s helpen ze bedrijven om duidelijk te maken wat nu daadwerkelijk de toegevoegde waarde is die ze leveren. Dat is niet altijd makkelijk en het wordt ook vaak verhuld door vele laagjes eromheen. Bedrijven weten vaak niet goed te vertellen waar ze het voor doen. De missie is dan ook vaak niet inspirerend genoeg.
Je wil een bevlogen team maar hoe krijg je dat voor elkaar?
In deze aflevering hoor je precies hoe Paul te werk gaat en bevlogenheid creëert op de werkvloer.
Week van de bevlogenheid
15 juni in Leusden vanaf 13:30
Omdat jij luistert naar Ondernemerspassie krijg jij 20% korting op het event. Klik hier en vul de code “Ondernemerspassie” in om meteen de korting te krijgen.
Let op: Wanneer de kaarten uitverkocht zijn kun je alsnog naar de site gaan om online mee te doen met de Week van de bevlogenheid.
Voor wie is dit event? Voor iedereen in werkend Nederland die een verschil wil maken in de wereld. Samen met 250 andere enthousiaste deelnemers ontdek jij hoe je bevlogenheid kunt creëren. Niet alleen op de werkvloer, maar overal! Dit is mogelijk voor iedereen die de uitdaging aan durft te gaan.
De bevlogen sprekers zijn:
Bas van der Veldt is CEO van AFAS. Hij stuurt niet op KPI’s maar legt de focus op het geven van aandacht en tijd aan zijn personeel die dit vervolgens weer uitdragen naar hun klanten.
Prof. dr. Willem van Rhenen is hoogleraar aan Business Universiteit Neyenrode en weet precies hoe je de omslag maakt van stress naar bevlogenheid.
Wilco van Rooijen beklom met zijn team onder andere de Mount Everest en de K2. Hij weet hoe je je team zelfs onder de meest barre omstandigheden scherp en bevlogen kunt houden.
Tip: Neem een vriend of collega mee om nog meer impact te maken
Linkjes: